Wat is digitale marketing? Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam. Wat is digitale marketing? Een doorgewinterde inkomende marketeer zou kunnen zeggen dat inkomende marketing en digitale marketing vrijwel hetzelfde zijn, maar er zijn enkele kleine verschillen. En gesprekken met marketeers en ondernemers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Azië, Australië en Nieuw-Zeeland, heb ik veel geleerd over hoe die kleine verschillen worden waargenomen over de hele wereld. Hoe definieert een bedrijf digitale marketing? De beste digitale marketeers hebben een duidelijk beeld van hoe elke digitale marketingcampagne hun overkoepelende doelstellingen ondersteunt. En afhankelijk van de doelstellingen van hun marketingstrategie kunnen marketeers een grotere campagne ondersteunen via de gratis en betaalde kanalen die tot hun beschikking staan. Een contentmarketeer kan bijvoorbeeld een reeks blogposts maken die dienen om leads te genereren uit een nieuw ebook dat het bedrijf onlangs heeft gecreëerd. De social media marketeer van het bedrijf zou dan kunnen helpen deze blogposts te promoten door middel van betaalde en organische berichten op de social media accounts van het bedrijf. Misschien creëert de e-mailmarketeer een e-mailcampagne om degenen die het ebook downloaden meer informatie over het bedrijf te sturen. We zullen het over deze specifieke digitale marketeers zo dadelijk meer over deze specifieke digitale marketeers hebben. Zoekmachine optimalisatie (SEO) Er zijn een aantal manieren om SEO te benaderen om gekwalificeerd verkeer naar uw website te genereren. Deze omvatten: Op pagina SEO: Dit type van SEO richt zich op alle inhoud die bestaat “op de pagina” bij het bekijken van een website. Door het onderzoeken van trefwoorden voor hun zoekvolume en intentie (of betekenis), kunt u vragen voor lezers beantwoorden en hoger op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) die vragen produceren. Blogberichten: Het schrijven en publiceren van artikelen op een bedrijfsblog helpt u om uw branche-expertise aan te tonen en genereert organisch zoekverkeer voor uw bedrijf. Dit geeft u uiteindelijk meer mogelijkheden om websitebezoekers om te zetten in leads voor uw salesteam. S |
https://zicht.nl |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De kosten van een MJOP Het is heel belangrijk om een technisch meerjaren plan te hebben wanneer je er voor wilt zorgen dat je flat of huis in een goede...
- Personeelsadministratie inrichten De salarisstroken maken. Dit is voor veel ondernemers een aardig klusje om dit elke maand weer te moeten doen. Hoe doe je dat eigenlijk eenvoudig?...
- Tijd voor een westers gezicht De schoolexamens zijn voorbij, dus is het tijd voor een nieuw gezicht. Dit klinkt misschien een beetje vreemd, maar in Zuid-Korea is het heel normaal....
- Loop voor op de trend: de hipste kapsels voor 2021 Het jaar is al bijna weer tot zijn einde gekomen, het was voor veel mensen een lastig, eng en vooral heel erg gek jaar. Al...
- Welk Content Management Systeem is geschikt voor jou? Veel websites draaien tegenwoordig op een zogenaamd Content Management Systeem (ook wel CMS). Zo’n CMS brengt veel verschillende voordelen met zich mee. Het grootste voordeel...
- Alles wat je moet weten over Conversion Rate Optimization (CRO) Als online ondernemer weet je vast wel dat het succes van je website afhankelijk is van verschillende factoren. Een van de belangrijkste factoren is de...