Artikel Marketing Extreme
Image default
Internet marketing

Gebruikmaken van een full service internetbureau | Zicht Online

Wat is digitale marketing?
Voorbeelden van digitale marketing
Wat doet een digitale marketeer?
Inkomende marketing versus digitale marketing: Wat is het?
Werkt digitale marketing voor alle bedrijven?
Wat is de rol van digitale marketing voor een bedrijf?
Welke soorten digitale content moet ik creëren?
Hoe lang duurt het om de resultaten van mijn content te zien?
Heb ik een groot budget nodig voor digitale marketing?
Hoe past mobiele marketing in mijn digitale marketingstrategie?
Ik ben klaar om digitale marketing uit te proberen. Wat nu?
Dus, hoe definieert u digitale marketing vandaag de dag?

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Wat is digitale marketing?
Digitale marketing omvat alle marketinginspanningen die gebruik maken van een elektronisch apparaat of het internet. Bedrijven maken gebruik van digitale kanalen zoals zoekmachines, sociale media, e-mail en andere websites om in contact te komen met huidige en potentiële klanten.

Een doorgewinterde inkomende marketeer zou kunnen zeggen dat inkomende marketing en digitale marketing vrijwel hetzelfde zijn, maar er zijn enkele kleine verschillen. En gesprekken met marketeers en ondernemers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Azië, Australië en Nieuw-Zeeland, heb ik veel geleerd over hoe die kleine verschillen worden waargenomen over de hele wereld.

Hoe definieert een bedrijf digitale marketing?
Digitale marketing wordt gedefinieerd door het gebruik van tal van digitale tactieken en kanalen om in contact te komen met klanten waar ze veel van hun tijd doorbrengen: online. Van de website zelf aan de online het brandmerken van een bedrijf activa — digitale reclame, e-mail marketing, online brochures, en verder — er is een spectrum van tactiek die onder de paraplu van ,,digitale marketing” valt.

De beste digitale marketeers hebben een duidelijk beeld van hoe elke digitale marketingcampagne hun overkoepelende doelstellingen ondersteunt. En afhankelijk van de doelstellingen van hun marketingstrategie kunnen marketeers een grotere campagne ondersteunen via de gratis en betaalde kanalen die tot hun beschikking staan.

Een contentmarketeer kan bijvoorbeeld een reeks blogposts maken die dienen om leads te genereren uit een nieuw ebook dat het bedrijf onlangs heeft gecreëerd. De social media marketeer van het bedrijf zou dan kunnen helpen deze blogposts te promoten door middel van betaalde en organische berichten op de social media accounts van het bedrijf. Misschien creëert de e-mailmarketeer een e-mailcampagne om degenen die het ebook downloaden meer informatie over het bedrijf te sturen. We zullen het over deze specifieke digitale marketeers zo dadelijk meer over deze specifieke digitale marketeers hebben.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Dit is het proces van het optimaliseren van uw website om deze te “rangschikken” hoger in de zoekmachine resultatenpagina’s, waardoor de hoeveelheid organisch (of gratis) verkeer dat uw website ontvangt, toeneemt. De kanalen die profiteren van SEO zijn onder andere websites, blogs en infographics.

Er zijn een aantal manieren om SEO te benaderen om gekwalificeerd verkeer naar uw website te genereren. Deze omvatten:

Op pagina SEO: Dit type van SEO richt zich op alle inhoud die bestaat “op de pagina” bij het bekijken van een website. Door het onderzoeken van trefwoorden voor hun zoekvolume en intentie (of betekenis), kunt u vragen voor lezers beantwoorden en hoger op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) die vragen produceren.
Buiten de pagina SEO: Dit type SEO richt zich op alle activiteiten die “buiten de pagina” plaatsvinden bij het optimaliseren van uw website. “Welke activiteit niet op mijn eigen website kan van invloed zijn op mijn ranking? Misschien vraagt u zich af. Het antwoord is inkomende links, ook wel backlinks genoemd. Het aantal uitgevers dat naar u linkt, en de relatieve “autoriteit” van die uitgevers, is van invloed op hoe hoog u scoort voor de trefwoorden waar u om geeft. Door te netwerken met andere uitgevers, gastberichten op deze websites te schrijven (en terug te linken naar uw website), en externe aandacht te genereren, kunt u de backlinks verdienen die u nodig heeft om uw website op de juiste SERPs te zetten.
Technische SEO: Dit type SEO richt zich op de achterkant van uw website, en hoe uw pagina’s worden gecodeerd. Beeldcompressie, gestructureerde gegevens en CSS-bestand optimalisatie zijn allemaal vormen van technische SEO die de laadsnelheid van uw website kunnen verhogen – een belangrijke rangschikkingsfactor in de ogen van zoekmachines zoals Google.
Inhoud marketing
Deze term staat voor het creëren en promoten van content om naamsbekendheid, verkeersgroei, leadgeneratie en klanten te genereren. De kanalen die een rol kunnen spelen in uw content marketing strategie zijn onder andere:

Blogberichten: Het schrijven en publiceren van artikelen op een bedrijfsblog helpt u om uw branche-expertise aan te tonen en genereert organisch zoekverkeer voor uw bedrijf. Dit geeft u uiteindelijk meer mogelijkheden om websitebezoekers om te zetten in leads voor uw salesteam.
Ebooks en whitepapers: E-boeken, whitepapers en soortgelijke lange vorm van inhoud helpt bij het verder opleiden van websitebezoekers. Het stelt u ook in staat om inhoud uit te wisselen voor de contactgegevens van een lezer, het genereren van leads voor uw bedrijf en het verplaatsen van mensen door de reis van de koper.
Infographics: Soms willen lezers dat u het laat zien, niet vertelt. Infographics zijn een vorm van visuele inhoud die websitebezoekers helpt om een concept te visualiseren dat u hen wilt helpen om te leren.

S

https://zicht.nl