Artikel Marketing Extreme
Image default
Internet marketing

Hoe kun je de juiste keywords vinden voor SEO?

Voordat je je website kunt optimaliseren of begint met het creëren van enige inhoud, zal keyword (zoekwoord) onderzoek nodig zijn. Zoekwoord onderzoek stelt SEO schrijvers en marketeers in staat om specifieke zoektermen te analyseren die worden ingevoerd in zoekmachines. Meer informatie vind je hier.

Het onderzoeken van keywords kan potentiële vragen blootleggen die klanten hebben die jou nog niet ontdekt hebben. Ze kunnen ook helpen de populariteit van deze zoekopdrachten in te schatten. Zoekwoord onderzoek moet een doorlopende gebeurtenis zijn in je online marketing strategieën, omdat keyword rankings vaak kunnen veranderen of worden vervangen na verloop van tijd.

Als het gaat om het vinden van zoekwoorden die je zou moeten gebruiken voor het bedrijfsleven dan kun je er mogelijk al een paar bedenken en dat is een geweldig startpunt voor je keuword onderzoek. Vanaf daar is het goed een keyword research tool te gebruiken voor een aantal soortgelijke zoekwoorden, gemiddelde maandelijkse hoeveelheid zoekopdrachten en andere informatie die je kunt gebruiken om af te leiden of de zoekwoorden de moeite waard zijn.

 De verschillende soorten keywords

Er zijn twee verschillende soorten keywords die worden gebruikt in SEO. Dat zijn zogenaamde Short Tail Keywords en Long Tail Keywords. Beide zijn zeer effectief in termen van SEO, maar beide kunnen verschillende soorten zoekers aantrekken.

Short tail keywords

Een Short Tail keyword is een zoekfrase die bestaat uit 1 tot 3 woorden per keer. Ze kunnen zeer effectief zijn wanneer je probeert om hoge volumes van bezoekers naar je website te sturen als gevolg van hun open karakter. Echter, met dit komt ook de kwestie van hoe vaak ze worden gebruikt.

Een vaak gebruikte zoekterm kan betekenen dat het moeilijker is om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google te komen. Dit is te wijten aan het volume van de pagina’s die ze gebruiken. Echter doorzetten, en tijd besteden aan het werken aan het zal ertoe leiden dat de website hoger rankt.

Long tail keywords

Een long tail keyword is een zin die meer dan 3 woorden lang is. Omdat ze langer zijn betekent het dat ze meer beschrijvend kunnen zijn, zodat het targetten van je publiek makkelijker is. Een interessant feit is dat meer dan 70% van de zoekopdrachten op het internet bestaat uit Long Tail Keywords.

In tegenstelling tot Short Tail, zal een Long Tail zin niet zo veel verkeer genereren. Dit komt omdat de gebruikte zinnen de eigenlijke zoekopdracht vernauwen.

Hoe moet je SEO toepassen op je website?

Een van de eerste acties die je moet ondernemen is bepalen of je website wel of niet op Google en andere zoekmachines staat. Google is veruit de grootste en meest vertrouwde zoekmachine op het internet van vandaag, er zijn ongeveer 227 miljoen gebruikers die Google elk uur gebruiken en op een dag kunnen ze 5,4 miljard zoekopdrachten uitvoeren. Hierom moet je ervoor (laten) zorgen dat je site wordt herkend door Google.

Uitzoeken of je website in de Google directory staat is een fluitje van een cent en kan worden bereikt door te zoeken op de naam of URL van je website in Google. De kans is groot dat je website al op Google staat, aangezien hun crawler bots 24/7 het web afstruinen op zoek naar nieuwe pagina’s om te indexeren. Als je website niet in Google verschijnt, is dat waarschijnlijk om een van de volgende redenen.

  • De site heeft geen goede connecties.
  • De site is te nieuw.
  • De site is slecht ontworpen en Google kan de inhoud niet effectief crawlen.
  • Google is geblokkeerd om de site te crawlen.
  • Google is fouten op de site tegengekomen.

Het maken van de inhoud zal tijd kosten, vooral als je die taak niet uitbesteedt aan meer ervaren SEO schrijvers. Meer informatie vind je hier.