Wat houdt Artikel Marketing precies in?

Artikel Marketing is een snelle, makkelijke en betaalbare manier om uw naamsbekendheid en zichtbaarheid online te vergroten. De resultaten van artikel marketing zijn boven verwachting. Het is veel effectiever dan het plaatsen van advertenties. Hoe het werkt en waarom het zo effectief is zal hieronder worden beschreven.

Hoe werkt artikel marketing?

Stap 1 – U schrijft een prettig leesbaar en kort artikel waarin u de lezer op één of andere manier verder helpt.
Stap 2 – U schrijft een korte bio waarin staat waarom u een expert op uw vakgebied bent. In deze bio staan ook actieve links naar uw website of contactgegevens.
Stap 3 – U zoekt zoveel mogelijk websites om uw artikel en bio op te publiceren.

Deze laatste stap kunnen we geheel voor u uit handen nemen. Bij de eerste twee stappen krijgt u advies via een mailing en mijn blog.

Waarom werkt artikel marketing?

Mensen gebruiken het internet veruit het meest om te zoeken naar informatie via een zoekmachine. Websites scoren alleen hoog in de zoekresultaten als hun inhoud relevant is en de beheerders het regelmatig verversen.

Website beheerders of bloggers zijn daarom constant op zoek naar nieuwe interessante informatie voor hun lezers. Slimme ondernemers springen hierop in door artikelen aan te bieden in ruil voor gratis publiciteit; namelijk het publiceren van uw bio met actieve links naar uw eigen website of contactgegevens.

Mensen lezen vervolgens het artikel op één van de websites waar het is geplaatst en kunnen op uw link naar meer informatie klikken. Dit heeft een aantal effecten:
Nr 1 – Uw geloofwaardigheid neemt toe
Nr 2 – Bezoekersaantallen op uw website nemen toe
Nr 3 – De “kwaliteit” van de bezoekers op uw website neemt toe
Nr 4 – Uw website komt hoger in de zoekresultaten van Google.

Uw geloofwaardigheid neemt toe

Waarom koopt iemand uw produkt of dienst? Een belangrijk aspect is natuurlijk dat iemand vindt dat hetgeen u te bieden heeft, nuttig is of iets bijdraagt aan hun geluk. Dit is dan ook precies wat u de mensen aan de hand van uw artikelen wilt laten inzien.

Maar daarmee hebben we nog niet verklaard waarom mensen na het lezen van uw artikel juist UW klant worden en niet die van uw concurrent bij hen om de hoek. Dit heeft alles te maken met hun gevoel. Hun gevoel bij u als persoon en hun gevoel over uw expertise.

Uw artikel is namelijk veel meer dan alleen maar een lap tekst. Er is geen betere manier om uw klanten warm te laten lopen voor u als persoon dan artikel marketing. Op de eerste plaats leren ze wat van uw persoonlijkheid kennen door uw manier van schrijven. Op de tweede plaats krijgen mensen een goed gevoel over het feit dat u ze zomaar waardevolle informatie geeft.

Het schrijven van informatieve artikelen op uw gebied van expertise, helpt ook om uw naam als expert te vestigen. Mensen die uw artikelen lezen en er wat aan hebben, zullen een groter vertrouwen in uw expertise krijgen. Hoe meer artikelen men van u leest, des te groter het vertrouwen. Maar u zult versteld staan, wat voor effect één artikel al kan hebben.

Na het lezen van het artikel is de kans groot dat ze even op de link klikken om uw website te bezoeken. Daar kunnen ze rustig kijken wat u voor produkten of diensten te bieden heeft. Als hun vertrouwen nog niet groot genoeg is om meteen al uw klant te worden, is de kans groot dat ze zich in elk geval opgeven voor uw nieuwsbrief.

De bezoekersaantallen op uw website nemen toe

Het schrijven van artikelen is een zekere manier om bezoekersaantallen op uw website te vergroten. Dit komt onder andere doordat er ineens meer links naar uw website op het internet verschijnen. De kans dat mensen een link naar uw website tegenkomen is daarmee simpelweg groter geworden.

Die links komen van verschillende websites die uw artikel hebben geplaatst. De regelmatige bezoekers van die websites, zullen uw nieuw geplaatste artikel lezen en bij interesse naar uw website doorklikken. Telkens als uw artikel ergens geplaatst wordt, zal er een piek in uw bezoekersaantallen te zien zijn. Zo lift u als het ware mee op het succes van de websites die uw artikel plaatsen.

Daarbij komt nog eens dat het publiek dat u via deze websites bereikt al voorgekwalificeerd is. Deze website plaatst natuurlijk alleen uw artikel als het voor hen relevant is. Lezers zijn dus al in uw onderwerp geïnteresseerd vóórdat ze het gelezen hebben. Een beter publiek bestaat niet!

Zolang uw artikel aangeboden wordt aan webbeheerders, zal het zo nu en dan geplaatst worden. Uw inspanning voor het schrijven van dat ene artikel heeft dus niet alleen nu effect, maar ook op de lange termijn. Uiteraard geldt: hoe meer artikelen u schrijft en aanbiedt, des te groter de toename in bezoekersaantallen.

De kwaliteit van uw bezoekers neemt toe

Niet alleen het aantal bezoekers neemt toe, maar ook de kwaliteit van de bezoekers. Waar kwamen de bezoekers normaal gesproken vandaan? Misschien via een zoekterm of via een advertentie. De bezoekers die na het lezen van uw artikel op uw site komen weten al meer van u en uw produkt en zijn al geïnteresseerd. Dat betekent dat u aan hetzelfde aantal bezoekers meer klanten overhoudt.

De ranking van uw website in zoekresultaten wordt beter

Wist u dat het plaatsen van uw artikelen op andere websites, leidt tot een hogere ranking van uw eigen website bij de zoekmachines? Dit geldt alleen als ook uw bio met actieve link naar uw website gepubliceerd wordt.

Een belangrijke parameter in het PageRank algoritme van Google, is namelijk hoeveel en welke websites er een link naar uw website hebben opgenomen. Daarbij is van belang dat de website waar de link staat, relevant is en u als een van de weinige links op die pagina voorkomt. Een link laten opnemen in een pagina die alleen maar een lijst van links geeft, heeft geen positieve invloed op uw ranking.

Het liefst wil je bij de eerste 10 resultaten staan omdat de meeste mensen alleen op de eerste pagina kijken. Hoe meer artikelen van u geplaatst worden op relevante websites, des te groter die kans wordt.

Werkt Artikel marketing ook voor uw bedrijf ?

Werkt artikel marketing voor elk bedrijf? En is het geschikt voor u als persoon? Misschien houdt u wel helemaal niet van schrijven. Is dat een probleem?

Voor welk soort onderneming is artikel marketing geschikt?

Deze marketing methode werkt het beste voor …

* bedrijven die bestaan uit één persoon, eventueel met enkele partners of werknemers. Mensen lezen immers uw artikel en willen dan ook met u persoonlijk te maken krijgen.
* bedrijven die als consument van hun dienst of product particulieren of kleine zelfstandigen hebben. Voor ZZP-ers die zich aan grote bedrijven uithuren is dit dus minder geschikt.
* bedrijven die een specialisme of product hebben, dat enige uitleg behoeft voor het grote publiek. Door middel van uw artikelen maakt u hen er immers mee bekend.
* bedrijven die een website hebben of van plan zijn te maken. U kunt ook gebruik maken van een eigen pagina binnen i-bieb.nl. Mail voor meer informatie even naar rubyarens@i-bieb.nl .

Kan iedereen Artikel Marketing beoefenen?

Het is belangrijk dat u graag mensen wilt helpen. In uw artikel geeft u immers gratis uitleg, tips en advies. Des te meer men hieraan heeft, des te beter zullen uw artikelen, en u, in de smaak vallen.

Artikel marketing is daarmee dus ook geschikt voor mensen die niet van ‘verkopen’ houden. Er komen geen harde verkoop technieken aan te pas. U geeft uw kennis weg in uw artikel en schrijft in uw bio wie u bent en hoe mensen nog meer te weten kunnen komen. Tegen de tijd dat ze met u persoonlijk contact opnemen, zijn ze al verkocht!

Maar, wat als u niet goed kan schrijven? Dat is toch zeker een onoverkomelijk probleem…? Toch is ook daar een oplossing voor. U kunt uw tekst namelijk laten redigeren. Professionele redigenten of tekstcorrectoren kunnen uw tekst prettiger leesbaar maken. Hierbij moet u denken aan 75 cent per regel.

Mocht u helemaal niet van schrijven houden, kunt u zelfs iemand inhuren om uw ideeën op papier uit te werken.

http://www.internetbijverdienen.be/keuzepagina/