Artikel Marketing Extreme
Image default
Internet marketing

Waarom elk bedrijf gebruik moet maken van webinars

Internet is niet meer uit ons leven te denken, en daar moeten we er ook gebruik van maken als bedrijf zijnde. Zonder het gebruik van internet ben je eigenlijk al buitenspel gezet. Door het gebruik van internet komt er steeds vaker voor dat we elkaar niet meer in levende lijf ontmoeten, maar alleen via het internet. Dit gebeurt ook in het zakenleven. Het overbrengen van kennis via het internet wordt ook wel een webinar genoemd. Dit kan in de vorm van een presentatie, lezing, workshop en ga zo maar door. Het gebruik van een webinar heeft verschillende voordelen, die in dit artikel allemaal worden besproken.

 

Waar en wanneer je wilt

Het grote voordeel van een webinar is voornamelijk dat dit kan plaats vinden waar en wanneer je wilt. Je hoeft dus niet alle mensen in een ruimte te verzamelen. Dit is voornamelijk een voordeel voor internationale bedrijven. Als je bijvoorbeeld een projectgroep hebt waarbij er mensen in Nederland, Duitsland en Engeland wonen, kan het veel tijd en geld kosten om deze wekelijks bij elkaar te krijgen. Het gebruik van een webinar is dus eigenlijk ideaal voor grote bedrijven.

 

Ook voor kleine bedrijven is het een handige tool. Veel bedrijven hebben namelijk geen 9 tot 5 mentaliteit meer. Toch zijn er momenten nodig dat bepaalde dingen met meerdere mensen besproken worden. Door het organiseren van een webinar kan iedereen aanwezig zijn en mist niemand belangrijke informatie.

 

Het organiseren van een webinar

Het organiseren van een webinar hoeft helemaal niet zo tijdrovend te zijn. Integendeel zelfs, dit kan heel makkelijk, zolang je maar de juiste tool hebt. Stap één bij het organiseren van je eigen webinar is het vaststellen van een doel; voor wie is de webinar? Wat wil je bereikt hebben aan het eind van de webinar? Als je antwoord hebt op deze vragen kan je verder gaan met het zoeken naar de juiste inhoud voor je webinar. Een presentatie is nooit een presentatie zonder een doel. Je kan zoveel vertellen als je wilt maar als je niet één doel hebt tijdens je webinar komt je boodschap niet over.

 

Een belangrijk onderdeel van de webinar zelf is het interactieve gedeelte. Als je alleen maar informatie geeft tijdens je webinar kan het nodig eentonig worden. Houd er wel rekening mee dat een interactief gedeelte tijdrovend kan zijn.


Een bedrijf die daarmee kan helpen is YourWebinar. Zij kunnen webinars organiseren op locatie en in hun eigen studio. Hier houdt het niet op; YourWebinar kan ook helpen met de organisatie maar ook met technologische ondersteuning. Wil jij meer informatie over het organiseren van een webinar? Klik dan hier.