Marketing is in de twintigste en eenentwintigste eeuw enorm geëvolueerd, daar is iedereen het over eens. In dit artikel bespreken we wat deze verandering precies doet met één van de meest traditionele rollen in marketing, namelijk telemarketing. Want ondanks de oude vorm is telemarketing vandaag de dag nog steeds hartstikke relevant. Wil jij weten waarom? Lees dan gauw verder! Hallo? Wie is daar?Ondernemers hebben nieuwe technologische ontwikkelingen meestal snel door. Toen een Berlijnse bakker besefte dat hij zijn versgebakken producten via de telefoon aan zijn consumenten kon verkopen, was telemarketing geboren. In de jaren tachtig maakte telemarketing een aanzienlijke groei door toen steeds meer mensen een telefoon hadden. Op deze ontwikkeling werd adequaat ingespeeld. Nadat bedrijven inzagen dat persoonlijk contact met klanten effectief was, besteedden zij dit uit. Daarom stonden telemarketingbedrijven te popelen om de telefoon op te nemen om andere bedrijven van dienst te zijn. Er kwamen nieuwe richtlijnenOndernemers die gebruik maken van telemarketing hebben zich vanaf 1 juli 2021 aan andere regels te houden. De gewijzigde regels in telecommunicatie maken het moeilijker om klanten te werven, en daarom nam het aantal klachten over ongewenste verkoopgesprekken exponentieel toe. Dit is niet verwonderlijk, vooral gezien de opkomst van mobiele telefoons. Voorheen gold een opt-out systeem. Nu moeten klanten eerst toestemming geven om gebeld te worden, waardoor (potentiële) klanten niet meer zomaar op bellijsten mogen staan. Er zijn nog steeds individuen die behoefte hebben aan persoonlijke aandacht, dus de tactiek moet veranderen. Professionals kunnen je adviseren hoe je binnen de grenzen kunt blijven en toch een band met klanten kunt opbouwen. De juiste hulp inschakelenHet is essentieel om hulp te zoeken bij het uitzoeken van een passende telesales aanpak nu de regelgeving is veranderd. Gelukkig is het uitbesteden van telesales nu legaal en veel eenvoudiger dan ooit tevoren. Op die manier bent u er zeker van dat u de regelgeving inzake telesales niet overtreedt en dat uw doelgroep niet ongewenst wordt benaderd. Dat is goed voor iedereen. Convins is een bekende partij die, door jarenlange ervaring, precies weet hoe zij de beste strategie kunnen aanhouden én dit volledig volgens de regels aanpakken. |
