Artikel Marketing Extreme
Image default
Internet marketing

Liever niet dan wel

Uit onderzoeken komen soms verrassende resultaten. Het is dan ook belangrijk om af en toe een onderzoek binnen de organisatie te doen. Een Medewerkersonderzoek is daar een goed voorbeeld van. Met een medewerkersonderzoek kun je de tevredenheid van het personeel in kaart brengen. De werknemers worden gevraagd eerlijk en anoniem antwoord te geven op de aspecten die via vragen worden gesteld. Hier kunnen soms antwoorden uit die verwacht waren. Toch kunnen er interessante en opvallende resultaten uit komen. Het is dus als onderneming belangrijk zo een onderzoek te doen. Dit kan zelf gedaan worden maar je kunt ook een bureau inschakelen die daar in is gespecialiseerd. Misschien krijg je wel als resulaat dat mensen Loopbaanbegeleiding willen of nodig hebben om beter te presteren.

Uit recent onderzoek door het BDO kwam naar voren dat de meeste medewerkers helemaal niet willen jobhoppen. Ze willen over het algemeen dus liever niet uitgedaagd worden. Bijna driekwart van de ondervraagden wil liever hun hele leven bij een werkgever werken dan dat ze ieder jaar ergens anders gaan werken. Vroeger was dit altijd al zo, maar dat tegenwoordig in een wereld waar veel mensen toch meerdere werkgevers hebben, mensen toch liever bij een werkgever blijven is opvallend. Lager opgeleiden hechten ook meer waarde aan zekerheid op langer termijn en blijven dus liever op een plek. Hoger opgeleiden kiezen eerder voor een prestatiebeloning en wisselen vaker van werkgever. Uit ander onderzoek blijkt weer dat werknemers die chagrijnig zijn beter presteren op de werkvloer. Gelukkige werknemers zijn dus niet per se hardere en betere werkers. Dit komt uit onderzoek in de Verenigde Staten waar alleen Amerikanen ondervraagd zijn. Of het hier hetzelfde zou zijn is niet bekend. Het is dus te snel om een conclusie te trekken dat personeel in Nederland ook zo is. Hier zou echt onderzoek over gedaan moeten worden.

https://carrierepoort.nl/