Wanneer jij je bedrijf wilt laten groeien, dan kun je dit op een aantal verschillende manieren doen. Eén van de manieren die ontzettend effectief is, is door de inzet van marketing automation. Dit is de perfecte manier om het schaalbaar te houden. Het maakt hierbij namelijk niet uit of je nu een mail stuurt naar bijvoorbeeld 5, 10 of zelfs 1000 klanten. Kortom, tijd voor actie dus! Om je een idee te geven hoe je het kunt gebruiken, hebben we in dit artikel een aantal belangrijke voorbeelden voor je op een rijtje gezet. Dus wil jij je bedrijf laten groeien, dan is het tijd om aan de slag te gaan met marketing automation.
Wat is marketing automation?Voor we verdergaan, is het goed om eerst wat dieper in te gaan op wat marketing automation nu eigenlijk is. Het is een software waarmee je bepaalde marketingtaken eenvoudig kunt automatiseren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het versturen van e-mails en het inplannen van social media berichten. Vooral e-mail is een goede manier om extra omzet mee te kunnen genereren. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat mensen het fijn vinden om op hun verjaardag bijvoorbeeld wat extra korting te krijgen. Kortom, reden genoeg dus om ermee aan de slag te gaan.
Schaalbaar voor iedereenKies je voor een onderneming marketing in automation, dan kunnen ze je perfect helpen met het schalen van je onderneming. Het maakt namelijk niet uit of je nu een paar mails moet versturen of het er een stuk meer zijn. Door alles te automatiseren, komen ook je nieuwe klanten automatisch op de juiste plek in de flow terecht en heb je hier verder geen omkijken meer naar. Zo ontvangen ze eerst een welkomst mail en zal er n.a.v. deze mail en de actie vanuit de ontvanger een vervolg mail worden verstuurd. Dit heeft als voordeel dat je het oneindig kunt opschalen en dus niet zelf actief aan de slag hoeft met het mailen van nieuwe klanten.
Het verlegt de focus op strategieKies je voor het laten uitvoeren van marketing automation door Effecty.nl/ dan weet je zeker dat het op de juiste manier gebeurt. Wat je namelijk ziet, is dat de marketeers voor je klaar staan om het werk voor je uit handen te nemen. Wanneer alles namelijk één keer is ingericht, is het een kwestie van bijsturen waar nodig. Dit heeft als grote voordeel dat je een stuk efficiënter kunt werken en je focus kunt verleggen. Op deze manier bouw je stukje bij beetje naar een steeds meer geautomatiseerde marketing machine.
Customer journey optimaliserenWanneer je een klant hebt, is het belangrijk ervoor te zorgen dat je je klanten behoud. Een klant één keer iets laten bestellen is namelijk vaak niet de moeilijkste stap, maar een klant terug laten keren naar je webshop of winkel is een stuk moeilijker. Zorg er daarom dus voor dat je de klanten iedere keer weer opnieuw blijft triggeren. Dit kun je doen door ze regelmatig te mailen of ze een bericht te sturen via de verschillende social media kanalen. Op deze manier bouw je een band op met je klanten en is de kans groter op een herhaalaankoop.
|