Artikel Marketing Extreme
Image default
Zoekmachine marketing

Vindbaarheid

Vindbaarheid op internet is tegenwoordig een musthave. Langzaam maar zeker groeit het besef dat websites op internet niet langer alleen een visitekaartje online is. Een website is een marketingkanaal geworden. Langzaam dringt het besef door in de markt. Er komen steeds meer marketeers die de markt bestoken met online marketing concepten. Echter is altijd de vraag, begrijpt de klant waar het over gaat en bereikt de marketeer die de doelen die klant voor ogen heeft.

Zoekwoorden

Een goede internet marketeer begint altijd met de juiste analyse. Een analyse op basis van zoektermen. Zoektermen die belangrijk zijn voor de klant, maar vooral zoektermen die worden gebruikt door de doelgroep van de klant. Maar hoe kom je tot de juiste zoektermen?

Zoekwoorden onderzoek

Een zoekwoorden onderzoek bestaat uit inventarisatie van de website van de klant. Dit kan al worden gedaan voor de eerste bespreking van een marketeer. Ideeën van de klant zijn in dit stadium nog niet interessant omdat er puur alleen wordt gekeken naar de inhoud van de huidige website. Wat is het hoofddoel, doelgroep en hoe is de match gemaakt tussen dezen?

Een goede zoekwoorden onderzoek bestaat uit keywords met short en longtail zoekwoorden die een relatief hoog zoekvolume hebben. Special applicaties meten die zoekvolumes in Google. Google is de belangrijkste partner op het gebied van vindbaarheid. In Google moet je goed scoren.

Zoekwoorden analyse

Tijdens een intake gesprek met de klant moet duidelijk worden wat de doelgroep is van de klant. De doelgroep is belangrijk om te kijken of deze aansluit bij de zoekwoorden onderzoek. In de analyse moet dit duidelijk naar voren komen. Als dit niet het geval is, is het grootste probleem direct gelokaliseerd. Dat wil zeggen. De juiste termen zijn niet gebruikt op de website. Een belangrijke reden waarom de website niet goed vindbaar is.

Resultaat

Het resultaat van een zoekwoorden analyse is een gemeenschappelijk beeld van de werkelijkheid en een gemeenschappelijk beeld van de toekomstvisie tussen de marketeer en de klant. Dit moet leiden in een plan van aanpak om de website beter vindbaar te maken. Dit kan echter ook resulteren in het feit dat de klant besluit om de website der mate riegelreus te wijzigen dat het maken van een nieuwe website minder energie kost en het daarom verstandiger is een nieuwe website te laten maken. Dan kan direct het plan van aanpak volledig worden geïntegreerd waardoor de nieuwe website wel goed vindbaar is.

 

 

http://www.dwcprint.nl